למה עדיין אין שלט דיגיטלי בכל בית עסק בישראל?

נראה שבדבר אחד יש קונצנזוס מלא בישראל – ישראל היא מדינת הייטק מתקדמת. לא רק מאמצת טכנולוגיה במהירות ואדיקות מן הגבוהות בעולם – אלא ואולי חשוב יותר – מפתחת טכנולוגיות! נוצצות ומרשימות, צבאיות ואזרחיות, חינוכיות ובידוריות, מכל הסוגים וכמעט לכל השימושים האפשריים. ובכן, כיצד ניתן להסביר, לאור הפתיחה, מדוע אין עדיין בכל בית עסק, שילוט דיגיטלי? מדוע התפריטים עדיין מודפסים (מוחלפים חדשות לבקרים, או גרוע מזה, מתוקנים על ידי מדבקות). מדוע, במדינה שמקדימה את רוב העולם באימוץ טכנולוגיות, ביניהן שימוש עסקי נרחב ברשתות החברתיות, קשה עדיין למצוא שימוש עסקי ברשתות חברתיות על גבי מסכים גדולים (למרות ששימוש כזה הוכיח את עצמו בהיבטי קידום מכירות ושימור לקוחות, בעיקר כלפי הקהל הצעיר)?

התשובות מורכבות כנראה משני אלמנטים מרכזיים, הראשון שבהם – התפיסה (הבלתי מעודכנת ושגויה!) כי הטמעת שילוט דיגיטלי הינה יקרה לכל עסק, בעיקר לעסקים קטנים והשני הינו סיבוכיות הפתרון. גם כאן מדובר בתפיסה שאיננה רלוונטית עוד.

שילוט דיגיטלי לעסקים, כמעט בכל גודל, הפך בשנים האחרונות, כאמור, בניגוד גמור לתפיסות שרווחו (בצדק) בשנים האחרונות – לפרוייקט פשוט, מותאם לתקציב שיווק ושימור לקוחות גם לעסק קטן וסיבוכיות הטמעה פשוטה עד שולית.

הירידה הדרסטית בשנים האחרונות במחירי המסכים, יחד עם שירותי תקשורת במחיר שווה לכל נפש (שבכל מקרה, קיימים בכל עסק, מהווים אבן דרך חשובה להטמעת שילוט דיגיטלי לעסקים. נוסיף על אלו את השימוש ההולך וגדל בתוכנות ופתרונות שילוט דיגיטלי מבוססות ענן במחיר של עשרות בודדות של שקלים למסך ומחיר מצחיק לנגנים (מבוססי אנדרואיד או חלונות) מותאמים לשילוט דיגיטלי (ניתן למצוא נגנים יעילים במחירים הנעים בין 25-80$, בחיפוש פשוט באינטרנט).
Digital signage for business

בשנים האחרונות כל עסק יכול בפשטות להעצים את חווית הלקוח באמצעות תקשורת פשוטה, דינאמית ומבוססת על יכולות מתקדמות הכוללות רשתות חברתיות, וכל זאת ללא צורך באנשי מערכות מידע (IT) מקצועיים. שילוט דיגיטלי מקצועי לעסקים באמצעות רכיבים סטנדרטיים בלבד שניתן לרכוש בכל חנות (פיזית או ווירטואלית). תוכנות ניהול התוכן (CMS – Content Management System) הינן פשוטות, מבוססות ענן (אין צורך בהתקנה) וניתנות ללימוד עצמי. תוכנות הפעלה לנגנים הינן פשוטות להפליא ואינן דומות בשום אופן לתוכנות מלפני עשור. את רובן ניתן למצוא בחנויות הווירטואליות והתקנה כמוה כאפליקציה (יישומון) לכל דבר. תוכנה לשילוט דיגיטלי אינה מה שהיתה פעם.

שילוט דיגיטלי לעסקים הוא לא מה שזכרת מהפעם האחרונה שבדקת (לפני עשור, לא ככה?) זה פשוט, נוח, דינאמי ואינטראקטיבי, ממש כמו האפליקציות שאתה כל כך מכיר ואוהב.

נורית.

Posted on: